ظهر 5شنبه منتظر شروع برنامه ی حذف واضافه بودم . صفحه ی پخش زنده ی شبکه ی سه رو باز کردم تا از لیست برنامه ها زمان دقیق شروع برنامه را ببینم . در جریان هستید  که برنامه هایی که به مسائل مهم روز می پردازند ، در کنداتور شبکه ها از این ساعت به آن ساعت تغییر مکان می دهند و در اخر زمانی غیر از زمان های اعلام شده پخش می شوند . این برنامه هم از این قاعده مستثنی نبود .

لیست به این ترتیب بود . انسوی سینما / اشپز سه / شهر فرش / حذف واضافه

صفحه رو لود کردم تا برنامه ی ان سوی سینما را ببینم ... گفت و گو های ضبط شده در باره ی سینما با مهمانان کنفرانس افق نو (باید به حسن انتخاب کنداتورنویس برای زمان پخش این برنامه تبریک گفت !)


برنامه ی بعدی آشپز 3 بود . لوکیشنی را تصور کنید با تمام امکانات ...


صداوسیما


مجری کارشناس شروع به صحبت کرد. حتما فکر می کنید که آموزش را شروع کرد ولی ...

کارشناس برنامه در لا به لای تبلیغ لوازم آشپزخانه ، آشپزی هم یاد می داد.

« باسلام خدمت ببنندگان برنامه ی آشپز 3 ... امروز می خوام یه پیش غذای ساده و معمولی که همه بتونند درست کنند رو به شما اموزش بدم ...مواد لازم سیب زمینی ، پنیر پیتزا ، پارمیزان و سبزیجات معطر زیتون و...

البته شما میدونید که یک آشپز حرفه ای با هر جور مواد وامکانات میتونه بهترین غذا رو درست کنه ... ولی داشتن ابزار مناسب اهمیت داره مثل هود ، اجاق گاز و فر » 


طمع


کارشناس محترم در موقع پخت غذا توضیحاتی درباره ی این محصولات می دانند و به عروس خانم ها توصیه می کردند که برای جهیزیه از این لوازم تهیه کنند (جنسش فلان و گازش زمان داره و فِرش آلارم داره و ...)

و زیرنویس هایی که شماره ی تماس و ادرس سایت را نشان می داد. (توجه داشته باشید که برنامه ی اشپزی از شبکه ی3 را تماشا می کنید نه شبکه ی بازار)


تبلیغات طمع زا



برنامه ی بعدی و در واقع تبلیغ  بعدی شهر فرش بود  . شما در حالی که داستان را دنبال می کنید با محصولات مختلف آشنا می شوید . و البته به این موضوع مهم پی می برید که فقط محصول دلخواه خود را در این مکان پیدا می کنید!

 در این قسمت خانمی به  دنبال  فرشی است که هیچ جایی پیدا نمی شود و شوهرش حاضر است یک چک بدهد و سراغ کارهایش برود تا مثل 10 روز قبل مجبور نباشد دنبال خانم از این مغازه به آن مغازه برود .


ربا جنگ با خدا


  سپس نوبت پدری است که می خواهد برای بچه اش فرش بخرد وپس از رفتن به قسمت کودک و نوجوا ن ، با دیدن فرش هایی با طرح انیمیشن های معروف فرش مورد نظر خود را پیدا می کند . ( تعجب همه از این کار پدر که گویا تغییر وضعیت داده  هم جای بسی تامل دارد )


صداوسیما


والبته یک موضوع که در قسمت های مختلف بیان می شود ، نگهبانی که می خواهد با یکی از کارشناسان فرش ازدواج کند .


تبلیغ



همه ی این افراد مطلوب و مورد نظر خود را در این مکان یعنی شهر فرش پیدا می کنند !


شهری که مهم ترین چیز در آن فراهم کردن شرایط رفاه است .


طمع 



یک نمونه دیگر، تبلیغ ظروف اگرین است . حرف اصلی این تبلیغ این است که اگر از این ظرف ها نداشته باشید غذای های شما محکوم به سوختن هستند . (بیچاره گذشتگان ما که همیشه غذای سوخته می خوردند و از این محصول بی نصیب بودند)

تبلیغ زندگی تجملی و سوق دادن افراد به سمت مصرف گرایی با تکیه برطمع انسان ها و نکات ظریفی از نوع سبک زندگی غربی ، در لابلای این تبلیغات جای داده شده است  .

از طرفی برنامه می سازند برای زندگی ساده و به دور از تجمل وهم چنین برنامه های دینی و  از طرف دیگرقلقلک دادن طمع انسان ها در تبلیغات ونمایش سبک زندگی غربی 

پ.ن :این عملکرد یعنی جمع نقیضین

پ .ن : به شخصه اعتقاد دارم اگر کسی از شبکه ی 1 شروع کند مقداری از برنامه را ببیند و پس از چند ثانیه شبکه را تغییر دهد ، وقتی که به شبکه hdمی رسد نه تنها دچار روان پریشی حاد شده ، بلکه معلوم نیست اعتقاداتش دست خوش تغییر  نشده باشد .

 




تاریخ : دوشنبه 93/8/5 | 4:27 عصر | نویسنده : حاضرغایب | نظر

.: Weblog Themes By Pichak :.
Reba.ir
Reba.ir

جنبش letter4u

  • ایکس باکس | قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون