چرا مجبور به شکایت از رئیس جمهور هستیم؟


"لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ" 

ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به قسط کنند. 

سوره مبارکه الحدید آیه 25 


 مبتنی بر اصل 34 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران


 "دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می تواند به منظور دادخواهی به دادگاه های صالح رجوع نماید. همه افراد ملت حق دارند این‌گونه دادگاه ها را در دسترس داشته باشند و هیچ کس را نمی توان از دادگاهی که به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد منع کرد." 


کارکرد اصلی دین قسط است


به این معنا که سهم هر کس باید به او پرداخته شود و قیام به قسط مبتنی بر آیه 25 سوره مبارکه حدید تکلیف همه مردم است. هدف حقوق کیفری نیز تأمین امنیت و عدالت، و منافع افراد و جامعه، از راه پیشگیری از وقوع یا تکرار جرم و نیز اصلاح و درمان مجرمان است. 


 اقدامات کیفری آخرین راه چاره برای تأدیب و تربیت افراد


نقش قوانین کیفری مبتنی بر موازین شرعی، ریشه کن ساختن فساد و پیشگیری از آلودگی در جامعه اسلامی است. به کار گرفتن شریعت کیفری مزبور تنها در نظام حکومت عادلانه اسلام از جمیع جهات و تعمیم عدالت اجتماعی آن ممکن می باشد. مقرّرات جزائی اسلام، کیفر را برای نفس مجازات مقرّر نداشته بلکه آن را به عنوان آخرین اقدام در جهت تأدیب و تربیت افراد، اصلاح جامعه و از بین بردن تباهی ها مورد نظر قرار داده است. زیرا قبل از توسل به مجازات های سنگین، تأسیسات اخلاقی و حقوقی اسلام بیشتر در جهت بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ و تلاش در رفع نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و اخلاقی مردم است. تحقق این آرمان ها زمینه مساعد برای وقوع جرائم را از بین برده یا به حداقل محدود می کند. 


با توجه به اینکه در طی سال های اخیر ملت ایران شاهد 4?5? مورد توهین ?? نسبت به منتقدان دولت در تریبون های عمومی بودند، لازم است تا به امید تأدیب و تربیت و قدری اصلاح روانی مردم، مراحل قانونی شکایت کیفری از شخص رییس جمهور طی شود.


------------------------------------------------------

 پویش فراگیر شکایت از رئیس جمهور


ثبت امضای دیجیتال:

http://shekayatazrouhani.camp

کانال تلگرام پویش:

 @shekayatazrouhani




تاریخ : دوشنبه 96/2/18 | 4:0 عصر | نویسنده : حاضرغایب | نظر

.: Weblog Themes By Pichak :.
Reba.ir
Reba.ir

جنبش letter4u

  • ایکس باکس | قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون