نادر طالب‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم:

علت ترور نوه مالکوم ایکس حرفهایی بود که تحملش برای سیستم امنیتی آمریکا سخت بود

خبرگزاری تسنیم: نادر طالب‌زاده در مورد شهید مالکوم شباز گفت: همین‌که نوه مالکوم ایکس بتواند در قم درس بخواند خود به خود برای سیستم امنیتی آمریکا مسئله‌ای است، به‌خصوص اگر این آدم‌ها سخنور و فعال سیاسی و فرهنگی باشند، دردسر محض‌اند.

 

 

نادر طالب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از علت ترور فرد مسلمانی همچون مالکوم شباز در آمریکا توسط اف‌بی‌آی و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا گفت: یک علت ترور مالکوم شباز این بود که او دائم سخنرانی می‌کرد و به این دلیل در محافل مختلف از او دعوت به سخنرانی می‌شد. یک علت دیگرش این بود که در شبکه‌های مختلف تلویزیونی مثل پرس تی‌وی دیده شده بود و علت دیگر اینکه نه‌تنها در ایالات متحده بلکه در تمام دنیا شناخته شده و برای روشنگری دعوت می‌شد. چهره‌ای که آمریکایی‌ها از او ساخته بودند قابل پذیرش نبود. بعضی می‌گفتند روانی است. برخی می‌گفتند دزدی کرده یا می‌گفتند مادربزرگش را کشته است در حالی که اطرافیانش او را به‌خوبی شناخته بودند.

وی افزود: مالکوم شباز نوه مالکوم ایکس بود اما از همین آمریکایی‌ها چرا تا به حال کسی نگفته که مالکوم ایکس را به چه علت کشتند؟ مالکوم ایکس حقیقتی را در تاریخ آمریکا گفت که نباید شنیده می‌شد و آن درباره وضعیت سیاه‌پوستان آمریکا بود. او توانست آن رؤیای آمریکایی را از واقعیت تفکیک کند و گفت آن چیزی که برای آمریکایی‌ها یک رؤیاست دروغ محضی بیشتر نیست و سیاه‌پوستان را از جایگاهی که دارند آگاه کرد.

طالب‌زاده در ادامه تصریح کرد: نوه‌ مالکوم ایکس هم به همان صورت سخنوری خیلی قوی بود و سلوک معنوی داشت. مالکوم شباز با پدربزرگش وجه شباهت زیادی داشت. مادرش 4 سالش بود که جلوی چشم او پدرش کشته شد. هیچ‌وقت مادرش نتوانست به حالت عادی یک آدم سالم برگردد. با این وضعیت هم مالکوم بزرگ می‌شود. یک روز زیر نور دوربین‌ها و توجه و یک روز در خانه غذای مانده می‌خورد.

وی با اشاره به احساس خطر سیستم امنیت آمریکا در مورد وجود مالکوم شباز گفت: بعد از همه فراز و نشیب‌ها مالکوم شباز در ایران در قم درس می‌خواند. همین که نوه مالکوم ایکس بتواند در قم درس بخواند خود به خود برای سیستم امنیتی آمریکا مسئله‌ای است، به‌خصوص اگر این آدم‌ها سخنور و فعال سیاسی و فرهنگی باشند، دردسر محض‌اند. و سیستم غیر از کشتنشان کار دیگری نمی‌کند.

این مستندساز تلویزیونی با اشاره به افرادی مشابه مالکوم شباز در جامعه آمریکایی گفت: افرادی مثل مالکوم زیادند. خود آمریکایی‌های غیرمسلمان و دانشمندان بزرگ و نویسندگان فعالی نیز از این افراد تأثیر می‌گیرند. همه حرکت‌های انقلابی آنجا هم از انقلاب اسلامی ایران آغاز می‌شود. انقلاب اسلامی هست که باعث این‌همه مرکز فکری در ایران و دیگر نقاط دنیا شده است. جمهوری اسلامی است که باعث می‌شود بعد از 11 سپتامبر این‌همه آمریکایی معترض برخیزد. همه آن‌ها تأثیر گرفته از پرچمی هستند که نه‌فقط چند نفر بلکه همه را از حالت خواب و خوف درآورده است.

وی با اشاره به وظیفه رسانه‌ها در قبال چنین شهدایی در سطح جهان اسلام که غریب واقع شده‌اند، گفت: خیلی وقت‌ها سایت‌های خبری کارهای ویژه‌ای را دنبال می‌کنند، اما باید فعالیت گسترده‌تر از دو سه سایت باشد. الآن زمان ابتکار و میانبر زدن است. افزایش این نوع حرکت‌ها وظیفه رسانه‌‌هاست. آمریکا برای مقابله با ایران همین‌طور دروغ می‌گوید و این وظیفه رسانه‌های ایرانی است که آن را کشف کنند.

شهید مالکوم شباز نوه شهید مالکوم ایکس به‌عنوان شهید شاخص جهان اسلام در سال 93 معرفی شده است. مالکوم شباز از نوادگان مالکوم ایکس مبارز ره‌یافته آمریکایی بود. پدر مالکوم ایکس کشیشی مسیحی و مخالف نژادپرستی در آمریکا بوده؛ از کودکی با فرهنگ آزادی‌خواهانه بزرگ شد. نژادپرستان آمریکایی همواره خانواده‌ او را به قتل تهدید می‌کردند تا اینکه با حمله به خانه او و آتش کشیدن آن، وی را به قتل می‌رسانند. مادر مالکوم ایکس پس از این حادثه دچار اختلالات روانی شدید می‌شود. مالکوم ایکس که در ابتدا یک آنارشیست بوده و به این دلیل زندانی می‌شود، در زندان با مسلمانان مخالف دولت آشنا شده و به اسلام گرایش پیدا می‌کند. اگرچه وی در ابتدا درک عمیقی از اسلام نداشت، اما با سفر به مکه و انجام حج و آشنایی با آموزه‌های برادری و برابری در اسلام اعتقاد عمیقی پیدا کرده و ازهمین‌رو دیگر مالکوم ایکس برای نهادهای امنیتی آمریکا قابل تحمل نبوده تا اینکه او را در سال 1965 به قتل می‌رسانند.

مالکوم لطیف شباز نوه دختری مالکوم ایکس است و نهاد امنیتی آمریکا که با پدربزرگ وی و مبارزاتش به‌خوبی آشنا بوده او را تحت کنترل داشته است. مالکوم از سن یازده سالگی به‌بهانه‌های مختلف به زندان می‌افتد. محیط نامناسب زندان باعث می‌شود تا مالکوم شباز به گروه‌های مختلف گرایش پیدا کند اما پس از مدتی حقیقت اسلام را می‌یابد و مسلمان می‌شود. به سوریه می‌رود تا در حوزه علمیه شیعیان تحصیل کند. وقتی به سفر حج می‌رود شیوخ وهابی پیشنهادهای زیادی به او می‌دهند، اما محبت او به اهل‌بیت عصمت(ع) مانع پذیرش آن پیشنهادها می‌شود. او پس از بازگشت به آمریکا به‌دلایل امنیتی حتی نمی‌تواند کاری پیدا کند و به‌لحاظ مالی دچار مشکل می‌شود، اما او هیچ‌گاه دست از تبلیغ آموزه‌های اسلام برنمی‌دارد؛ طرفداران زیادی پیدا می‌کند تا اینکه نهاد امنیتی آمریکا تصمیم به قتل می‌گیرد. شخص ناشناسی از او دعوت می‌کند تا به مکزیک برود و برای کارگران سخنرانی کند. اما وقتی به آنجا می‌رسد دستگیرش می‌کنند و او را با ضرب و شتم وحشیانه‌ای به شهادت می‌رسانند به‌گونه‌ای که تشخیص و شناسایی جسد او به‌خاطر از بین رفتن چهره‌اش، برای دوستان و خانواده‌اش سخت بوده است.




تاریخ : سه شنبه 93/3/6 | 4:3 عصر | نویسنده : حاضرغایب | نظر

مایکل جونز، رادنی شکسپیر و کوین برت به برنامه «راز» می آیند

برنامه«راز» شبکه چهار سیما برای بررسی موضوعات روز جهان اسلام میزبان، مایکل جونز، رادنی شکسپیر و کوین برت از کارشناسان عرصه ارتباطات و امور بین الملل و میهمانان نخستین جشنواره بین المللی پیامبر اکرم(ص) است.

گفتنی است این برنامه فردا (سه شنبه 6 خرداد) ساعت 23:15 با اجرای نادر طالب زاده با هدف تحلیل و بررسی اسلام هراسی و اسلام گرائی به مدت90 دقیقه روی آنتن می رود.

شایان ذکر است"پروفسور مایکل جونز"، از رهبران مسیحی آمریکا و منتقد سینمای هالیوود و نویسنده کتابی است که نشان داده تمام حرکت‌ها و جریان‌های انحرافی و ضداخلاقی در جهت فروپاشی خانواده از سوی صهیونیست‌ها و نفوذ و سیطره آنها بر هالیوود شکل گرفته است. همچنین"کوین برت" استاد سابق مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ویسکانسین، مولفِ آثار متعدد، پژوهشگر مسائل مربوط به حملات 11 سپتامبر، کارشناس ارشد مسائل سیاسی و یکی از موسسین انجمن اتحادیه مسلمان مسیحی- یهودی است،که بارها شبکه های Foxو CNN, PBS با وی مصاحبه نموده اند. گفتنی "رادنی شکسپیر " نیز از اقتصاد دانان برجسته و تحلیلگر سیاسی و از کارشناسان ثابت شبکهRussia Today  است.

یاد آور می شود همایش بین المللی پیامبر اکرم(ص) که با موضوع طراحی نشانه نوشته "محمد رسول الله" از سوم خرداد آغاز به کار کرده است، به همت مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با هدف استفاده از ظرفیت پژوهشگران، متفکران، نویسندگان و هنرمندان داخلی و بین‌المللی برای مقابله با اهانت‏های فرهنگی، هنری و سینمایی به اسلام و پیامبر(ص) برگزار می‌گردد




تاریخ : دوشنبه 93/3/5 | 11:12 عصر | نویسنده : حاضرغایب | نظر

این روز ها که مسئولین سعی دارند با این امریکایی های گوگولی مگولی  ارتباط برقرار کنند ، خیلی به اینده فکر می کنم .

 اگر یک روز ما با امریکا رابطه  داشته باشیم وامریکا در کشور ما سفارت و مقر نظامی و .. داشته باشد ،  چه اوضاعی داریم ؟

 هر مطلبی راجع به امریکا یا حضورش در کشور ها توجه ام را جلب می کند. یکی از اون مطلب ها داستان عبیر دختر 14 ساله عراقی است  

8 سال بعد؛ «عبیر الجنابی» هنوز 14ساله است

تقصیر خودش بود؛ «عبیر» دختر شایسته سال نبود

«جسیکا لینچ»، «عبیر» و «ملاله»؛ داستان تکراری جهان‌سومی‌ها و موطلایی‌ها




تاریخ : شنبه 93/3/3 | 11:19 عصر | نویسنده : حاضرغایب | نظر

.: Weblog Themes By Pichak :.
Reba.ir
Reba.ir

جنبش letter4u

  • ایکس باکس | قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون