همزمان با آغاز جشنواره:
برنامه اکران فیلم های جشنواره اعلام شد

با آغاز رسمی چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار ، دبیرخانه جشنواره برنامه اکران فیلم ها را  اعلام نمود. برنامه اکران در روزهای دیگر نیز متعاقبا اعلام خواهد شد. بر اساس این برنامه اکران فیلم ها از ساعت 10:30 تا 23 خواهد بود. فیلم های چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار 13 الی 21 دی ماه در سینما فلسطین تهران اکران خواهد شد. همزمان با اکران فیلم ها در تهران اکران های مردمی در سراسر کشور نیز انجام می گیرد.

برنامه اکران های عمار را از اینجا ببیند




تاریخ : یکشنبه 92/10/15 | 1:21 صبح | نویسنده : حاضرغایب | نظر

شبکه چهارم سیما  برنامه ای ترکیبی و گزارشی درباره جشنواره عمار خواهد داشت.


زمانبندی این برنامه تلویزیونی به شرح زیر اعلام شده است:


شنبه: 23 ـ 22:30
یک شنبه: 23 ـ 22:30
دوشنبه: [اعلام خواهد شد]
سه شنبه: 21:40 ـ 21:15
چهارشنبه: 16 ـ 15:30
پنج شنبه: 21 ـ 20:30


زمان پخش این برنامه در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

جشنواره عمار

حواشی و رویدادهای مهم  چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار هر شب در قالب ویژه برنامه « جشنواره عمار» از شبکه مستند پخش می شود.

این ویژه برنامه از شنبه 14دی ، هر شب ساعت 23 از شبکه مستند پخش می شود.




تاریخ : یکشنبه 92/10/15 | 1:16 صبح | نویسنده : حاضرغایب | نظر

کاغذ‌های مردمی 2/ معرفی کتاب‌های «تقلب سبز» و «جنبش سبز مخملی»

آبروریزی برای جنبش سبز مخملی در تقلب سبز!/ کمی به فتنه‌گرها بخندیم

 

رجانیوز - گروه فرهنگی: در اولین مطلب از «کاغذهای مردمی» کتاب جامعه شناسی 22 خرداد را معرفی کردیم که کتابی تحلیلی بود. برای تغییر ذائقه بد ندیدیم که امروز دو کتاب با حال و هوایی متفاوت را معرفی کنیم. اول کتابی طنز و دوم کتابی پر از کاریکاتور های دیدنی.

کاریکاتور

فتنه 88 اتفاق تلخی بود که کام همه ایرانی ها را تلخ کرد و شیرینی حضور چهل میلیونی را از آنها گرفت. اما لابلای اتفاقات آن روزها می‌شد چیزهایی را دید که انگار بیشتر به یک شوخی شبیه بودند تا واقعیت. مثل نظریه داماد لرستان که روشنفکرترین زن ایرانی(!) برای اثبات تقلب تو انتخابات بیان کرد، یا حضور یکی از سران فتنه در مجلس ختم آدم زنده! حالا اگر وسط همه آن حرف و حدیث‌ها کسی هم پیدا می‌شد که زبان طنز را برای حرف زدن درباره فتنه و انتخابات و تقلب برگزیده باشد حتما با استقبال روبرو می شد.

«تقلب سبز» نام یکی از وبلاگ‌هایی بوده است که در زمان انتخابات 88 و بعد از آن از زبان طنز در نوشته‌هایش استفاده می‌کرده است. مدیر وبلاگ مصر بوده که حتی توهین‌های مخالفان را هم با زبان طنز پاسخ بگوید. البته این شیوه چیزی از استحکام مطالب کم نکره و همچنان می‌توان به یادداشت‌ها و نظراتی که کاربران پای آنها گذاشته‌اند بعنوان دلایلی محکم برای رد ادعای تقلب نگاه کرد.

بهار امسال به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب و نشر معارف مطالب این وبلاگ کتاب شد. خواندن این کتاب علاوه بر اینکه هنوز هم شیرین است می‌تواند غیر مستقیم یادآور ماجراهای آن روزها و دلایل هر دو طرف ماجرا برای اثبات حقانیت خود باشد. خواندنش را از دست ندهید.

چاپ اول این کتاب، در بهار 1392، در 186 صفحه، قطع پالتویی، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 4300 تومان از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است.

جنبش سبز مخملی

دیدن تک و توک کاریکاتورهای مازیار بیژنی هم لطف خاص خودش را دارد چه رسد به دیدن مجموعه پرتعدادی از آنها. مخصوصاً اگر موضوع آنها سیاست باشد که انگار بیژنی استعداد خاصی در این حوزه دارد.

«جنبش سبز مخملی» نام کتابی‌ست که کاریکاتورهای بیژنی درباره فتنه 88 را در بر دارد. کاریکاتورهای این کتاب به قدری مورد استقبال قرار گرفت که چندی بعد انیمیشن‌هایی هم از روی آنها ساخته شد که با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید پیدایشان کنید و لدت ببرید. اگرچه خود کاریکاتورها هم جسته و گریخته در اینترنت وجود دارد اما در دست گرفتن کتابشان و خیره شدن به آنها لطفی دیگر دارد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «مجموعه حاضر تلاشی است جهت به تصویر کشیدن فعالیت احمقانه عده ای برای اجرای 198 دستور انقلاب مخملی که از سوی پدر کودتاچیان مخملی در جهان یعنی جین شارپ صادر شده است.»

 

با خواندن همین دو سه جمله احتمالاً متوجه شده‌اید چه جور کاریکاتورهایی در انتظار شماست و اگر اینطور نیست حتماً با دیدن چند نمونه از انها در ادامه متوجه خواهید شد.

کاریکاتور مازیار بیژنی

کاریکاتور

کاریکاتور رجانیوز




تاریخ : جمعه 92/10/6 | 7:59 عصر | نویسنده : حاضرغایب | نظر

.: Weblog Themes By Pichak :.
Reba.ir
Reba.ir

جنبش letter4u

  • ایکس باکس | قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون